Transport og lagring

DHL Trade Fairs & Events er faste totalleverandør av logistikktjenester til Norges Varemesse.


Tips! Hvordan fylle ut faktura - en ett-minutts guide

Gods til messen adresseres til:
"Firmanavn"
"Messe"
"Standnr"
c/o Norges Varemesse 
Messeveien 14
N-2004 Lillestrøm

All gods må ha fraktdokumenter, inkludert kurér forsendelser. Vær vennlig og send forhåndsadvisering på faks eller e-post (kontaktopplysninger finner du nederst i artikkelen). Husk å ta med kopi av forsendelsesdokumentet.

Adressering av faktura:
Alle internasjonale forsendelser må følges av en faktura, dersom ikke ATA Carnet benyttes.

Det kan ikke sendes varer som skal brukes midlertidig og varer som skal innføres ordinært (gis bort / forbrukes /  selges) på samme faktura.

Faktura må vise avsenders fulle navn og adresse, sendingens faktiske innhold, verdi, fraktbetingelser samt om varen skal innføres midlertidig.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Transport: gjennom globalt nettverk tilbyr DHL integrerte tjenester og skreddersydde kundeløsninger innen bil-, sjø-, fly- og ekspressfrakt. De tilbyr også alt fra lokal transport til komplette løsninger (dør - messestand - dør).

Gods som kommer før monteringstiden: vil bli satt på lager og satt ut på standen den dagen monteringen starter. Gods som kommer under monteringstiden vil bli levert direkte på standen.

Bestilling av truck: for å sikre at vi har nok bemanning og rett utstyr tilgjengelig er det viktig å melde fra om behov for truckassistanse innen fristen for bestilling av standutstyr (produkter/tjenester).

Ekstra tungt gods: vi har vanligvis bare tilgjengelig trucker opp til 3500 kg. Truck over 3500 kg eller kran må forhåndsbestilles.

Leie av jekketraller, truck og kranbil: kontakt DHL (kontaktopplysninger finner du nederst i artikkelen)

Import av varer/fortolling: DHL tilbyr fortolling av varer til alle messer, både midlertidig og permanent. Kontakt DHL for mer informasjon (kontaktopplysninger finner du nederst i artikkelen)

Lagring av tomgods: Bestilles på Utstillerservice i glassgaten eller på DHLs kontor på riggdekket (bak messesenteret). Tomgodset vil da bli hentet på standen din og returnert til standen igjen når messen stenger (demontering). Umerkede esker på din stand kvelden før åpning av messen, vil bli automatisk kastet av rengjøringspersonale.

Retur av gods: Gods som skal returneres til utstillerens adresse eller som skal transporteres videre må bestilles på DHLs kontor på riggdekket (bak messesenteret). Da vil du få utdelt adresselapper, som godset skal merkes med. Om du har avtalt med et annet fraktselskap om videresending av godset må du selv kontakte transportøren.

Uavhentet gods: blir kjørt til DHLs lager etter endt demonteringsperiode for utstillers regning.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Postpakker som sendes med BRING eller annen speditør av stykkgods må merkes på følgende måte:
"Firmanavn"
"Messe"
"Standnr"
Telefon nr til kontaktperson i firma
c/o Norges Varemesse
Messeveien 14
N-2004 Lillestrøm

Vi gjør oppmerksom på at noen må være tilstede på standen når BRING/Posten kommer, er standen ubetjent blir pakken returnert til vårt lokale «Post i butikk» kontor, som er KIWI Stillverksveien. (Gjelder kun pakker som er sendt med BRING).
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Brev under 2 kg som sendes som vanlig brevpost skal merkes på følgende måte:
"Firmanavn"
"Messe"
"Standnr"
c/o Norges Varemesse
Postboks 75
2001 Lillestrøm

Det gjøres oppmerksom på at post ikke blir hentet i helgene, du bør regne 2 dager forsendelsestid i Norge, 5 dager i Norden.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
For mer informasjon, vennligst kontakt:
DHL Freight Trade Fairs & Events
Tlf: +47 90 95 58 26
E-post: no.tfe@dhl.com

Skriv ut